דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתנהל עם הילדים בזמן המצב הבטחוני ולדבר על הפחדים 

מאת    [ 15/07/2014 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2038 פעמים ]

המצב הבטחוני בארץ מעורר פעמים רבות חששות וחוסר ודאות, עבור הורים לילדים המצב עוד יותר מורכב.

הורים רבים מתלבטים איך להתייחס לזה מול הילדים, איך להסביר, מה להגיד ומה לא, איך לענות לשאלות של ילדים לגבי המצב הבטחוני. זה כמובן מגיע מתוך מקום של דאגה והתלבטות, אנחנו רוצים לשמור על הילדים, לא לחשוף אותם לדברים לא מתאימים ולא לעורר בהם חרדות ופחדים, מצד שני המציאות בארץ לא פשוטה ואי אפשר להתעלם מהדברים שקורים מסביב במיוחד בתקופות של אזעקות, ירי רקטות , ולעתים אף פיגועים או מלחמות.

במאמר זה מספר טיפים כיצד להתנהל מול ילדים ולעזור להם מול הפחדים שקיימים בעתות כאלה, כאשר יש חשש לטראומה או משבר רציני שהילד עובר מומלץ לפנות ל פסיכולוג ילדים מומחה.

בתור התחלה חשוב להגיד שצריך להפעיל שיקול דעת ולראות שההתייחסות שלנו והתוכן שמעבירים להם מותאם לגיל שלהם, ליכולת ההבנה שלהם, למקום הרגשי בו הם נמצאים ולאופי שלהם. אתם ההורים מכירים הכי טוב את הילדים שלכם וצריכים לעשות את ההתאמות עבורם ובשבילם.


    • לא לזלזל בפחד של הילדים - כשילד אומר שהוא מפחד חשוב להקשיב לו, להבין את מקור הפחד שלו, לתת תחושה שזה בסדר לפחד ולנסות לתמוך ולעזור כמיטב יכולתנו באופן לא שיפוטי ולא ביקורתי. נסו לא להקטין או לבטל את הפחד שלו ולא להבטיח דברים שאתם לא יודעים באמת אם יקרו או לא יקרו רק כדי להרגיע אותם. כן אפשר לעזור בלתת קצת פרופורציות, תמיכה והקשבה.
    • לכבד את דרך ההתמודדות של הילד -  לכל אדם וגם לילדים יש את הדרך שלו להתמודד עם פחדים, חלק בוחרים להתנתק ולהיות מול המחשב או הטלביזיה, חלק רוצים לדבר ולשתף המון, חלק בוחרים לצחוק על זה.. אל תנסו לכפות דרך מסוימת על הילדים כל עוד זה מתאים לגיל ולא מוגזם, זכרו שהילדים רואים אותכם ולומדים מכם כך שהדרך בה אתם מתמודדים יכולה להיות מאוד משמעותית
    • לחזק את הביטחון של הילד - בתקופות של פחדים מהמצב הבטחוני חשוב למצוא את המקומות בהם הילד יכול להרגיש שוב חזק ובטוח בעצמו ובסביבה, דרך אחת יכולה להיות לתת לו אחריות בדברים בהם הוא טוב ומצליח, דרך נוספת היא להיזכר ולהזכיר בסיטואציות מהעבר בהם הילד ואתם התמודדתם עם קשיים או פחדים באופן מוצלח
    • יצירה ומשחק עוזרים - במיוחד אצל ילדים קטנים אבל לא רק, יצירה ומשחק עוזרים לבטא את הרגשות השונים שקיימים במצבים כאלו, ועבור חלק מהילדים משמשים כדרך הטובה ביותר לתקשורת עם הסביבה. אפשר לצייר, להשתמש בפלסטלינה, לבנות דברים, לשחק בדמויות משחק, משחקי קופסא, כדורים ועוד..

באתר שלנו תוכלו למצוא עוד טיפים להורים בזמן מצב בטחוני/מלחמה וגם מאמרים נוספים ושאלות ותשובות שיעזרו לכם כהורים להתמודד עם הפחדים של הילדים בתקופות של לחצים, חרדות וקשיים שונים.

 

 

מכון עידן - ייעוץ ופסיכותרפיה לפרט ולמשפחה. מתמחים בטיפול פסיכולוגי לילדים, טיפול זוגי, טיפול משפחתי, טיפול בטראומה ועוד. סניפים במודיעין, תל אביב וירושלים 1-800-800-229




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב